یکی از بزرگترین و مضرترین تفکرات غذایی این است که گوشت نباید در رژیم غذایی سالم قرار بگیرد. مصرف گوشت به دلیل کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و چاقی مضر است. اما اگر برای همه این مشکلات به دنبال مقصر هستید بهتر است انگشت اتهامتان را به سمت کربوهیدارت ها بگیرید. 
انسان ها بیش از دو میلیون سال است که گوشتخوار هستند، ده هزار سال پیش رژیم غذایی انسان با کشت غلات و حبوبات تغییر کرده است. اما آیا ما به این رژیم غذایی کم گوشت علاقه داریم؟ دقیقا در همین برهه از تاریخ انسا نها از نظر قد و اندازه مغز کوچکتر شده اند. با یک رژیم غذایی مبتنی بر قند ، ما شاهد افزایش چاقی ، سرطان ، دیابت و پوکی استخوان هستیم. ما همچنین درگیر انواع نگران کننده مشکلات پوستی ، بیماری های قلبی و انواع مختلف  التهابات هستیم.
حقیقت این است که بدن ما  انسان ها از نظر ژنتیکی برای عملکرد بهینه در رژیم غذایی از جمله گوشت برنامه ریزی شده است.

قند خون پایدار با مصرف گوشت

گوشت به دلیل داشتن چربی و پروتئین بالا، باعث حفظ سطح قند خون می شود. قند خون ثابت در جلوگیری از دیابت نوع 2 و سایر بیماریهای مزمن بسیار مهم است. همچنین به ثابت نگه داشتن سطح انرژی کمک می کند و احساس سیری بین وعده های غذایی را افزایش داده و هوس غذاهای ناسالم را کاهش می دهد. 

رشد عضلات

شما می توانید با تلاش برای بدست آوردن عضله یا حجیم کردن استخوان می توانید ورزش های سنگین انجام دهید اما اگر بدن خود را به درستی تغذیه نکنید، ممکن است برنامه تمرینی خود را نیز  از دست بدهید.  شما باید بدن خود را با مواد مغذی مناسب تغذیه کنید تا به ترمیم و بهبود کافی ماهیچه ها دست یابید. 
شما می توانید مکمل های پروتئینی مصرف کنید ، اما بهترین منبع پروتئین گوشت است. گوشت حاوی ویتامین ها و مواد معدنی  مانند روی است که به رشد عضلات و ترمیم ماهیچه ها مفید است ، آهن موجود در گوشت باعث افزایش سطح انرژی و مبارزه با خستگی می شود. گوشت همچنین حاوی کراتین ، یک ترکیب حاوی نیتروژن است که سنتز پروتئین را بهبود می بخشد و انرژی لازم را برای عضلات فراهم می کند و باعث افزایش  حجم توده عضلات می شود.

گوشت به سوزاندن چربی کمک می کند!

گوشت به دلیل داشتن پروتئین  زیاد، دارای خاصیت ترموژنیکی بالایی است به طوری که تقریباً سی درصد کالری های آن تنها در هنگام هضم سوزانده می شوند. هضم کربوهیدراتها فقط شش تا هشت درصد در هزینه انرژی افزایش می دهند ، در حالی که هضم پروتئین در گوشت به طور معمول باعث افزایش 25 تا 40 درصدی می شود.
افرادی که گوشت نمی خورند، به دلیل کمبود پروتئین گوشت که همه اسیدهای آمینه ضروری بدن را به داراست ، در مقابل عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی آسیب پذیر هستند. انتقال دهنده های عصبی پیام رسان های شیمیایی هستند که بسیاری از عملکردهای ما مانند: عملکرد جسمی ، شناختی و روحی، چرخه خواب ، وزن و حالات احساسی را تنظیم می کنند. 
عدم تعادل در انتقال دهنده های عصبی می تواند منجر به مشکلاتی مانند افسردگی ، اضطراب و بیش فعالی شود.
طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه گراش ، گیاهخواران دو تا سه برابر بیشتر از افراد گوشتخوار مبتلا به افسردگی ، اضطراب ، اختلالات خوردن و اختلالات و علائم سوماتورفورمی هستند. برای این مشکلانت داروهای بسیاری تجویز می شود، در حالی که ساده ترین روش درمان مصرف غذاهای لذیذ حاوی گوشت است. 
انژی پایدار و ماندگار با مصرف گوشت
مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین تنها موادی نیستند که خواب را از سر می پرانند، بدن ما از پروتئین موجود در گوشت برای انرژی پایدار و طولانی مدت استفاده می کند. همچنین مصرف پروتئین گوشت منجر به سوزاندن کالری بیشتر و انرژی بیشتر می شود.

مواد مغذی ضروری

مواد مغذی فراوانی در گوشت وجود دارد که برای سلامتی کلی بدن بسیار مهم هستند. در حالی که منابع پروتئینی زیادی وجود دارد اما گوشت منبع عالی پروتئین کامل است ، و حاوی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز انسان که بدن ما قادر به تولید آنها نیست، می باشد.
تمام ویتامین های گروه B از نظر غلظت بیشتری در گوشت نسبت به منابع گیاهی یافت می شوند و ویتامین B-12 فقط در منابع حیوانی یافت می شود. ویتامین های گروه B برای سلامتی ، به ویژه سلامت روان بسیار مهم هستند. نقص این ویتامین ها می تواند باعث سردرگمی ،  اختلال حواس، پرخاشگری ، بی خوابی ، ضعف و زوال عقل شود.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید.

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها


روزمرگی های دکتر آینده براي تو حاج محمد مهدی فلاحتکار alodoctor تا طـُ مانی ز ما پیچ و خم زندگی عنوان؟! بَّسّیَِجّیِّ دانلود مطالب ایران 96 بیداری